Publikationen

Policy (in German)

Behlen, L., Brade, R., Himmler, O., & Jäckle, R. (2021). Verhaltensökonomisch motivierte Maßnahmen zur Sicherung des Studienerfolgs (VStud). In Daniel, H.-D., Neugebauer, M., & Wolter, Ä. (Hrsg.) Studienerfolg und Studienabbruch. Wiesbaden: Springer VS. DOI: 10.1007/978-3-658-32892-4_17

Brade, R., Himmler, O., & Jäckle, R. (2019). Können Ansätze aus der Verhaltensökonomik den Studienerfolg erhöhen? Das Forschungsprojekt VStud. Qualität in der Wissenschaft, 13(3/4), 108–115. [Link]

Reminders and soft-commitments

Brade, R., Himmler, O., & Jäckle, R. (2019). Soft Commitments and Reminders: Long-Term Effects on Academic Attainment. mimeo.

Himmler, O., Jäckle, R., & Weinschenk, P. (2019). Soft Commitments, Reminders, and Academic Performance. American Economic Journal: Applied Economics, 11(2), 114–142. DOI: 10.1257/app.20170288

Relative performance feedback

Brade, R., Himmler, O., & Jäckle, R. (2020). Effekte von relativen Leistungsvergleichen auf den langfristigen Studienerfolg. mimeo.

Brade, R., Himmler, O., & Jäckle, R. (2022). Relative Performance Feedback and the Effects of Being Above Average – Field Experiment and Replication. Economics of Education Review. [Link]

Defaults in exam sign-up

Behlen, L., Himmler, O., & Jäckle, R. (2022). Can Defaults Change Behavior when Post-Intervention Effort is Required? Evidence from Education. MPRA Paper No. 112962. [Link]